Van zaadje tot stof


Zoals de meesten die mij al op facebook volgden weten jullie dat ik mij in de toekomst vooral wil richten op organische stofjes.
Deze gaan duurder zijn dan de 'gewone' stofjes. Maar toch sparen we ermee uit!!!

We sparen onze planeet!

Hier even een korte uitleg


Wat is het verschil tussen organische en 'gewone' stoffen?Het verschil tussen het lapje van de markt en de biologische stoffen van Cas&Nina zit in het productieproces. Dat begint bij het zaadje in de grond. Geen gebruik van kunstmest en pesticiden. Gebruik maken van hernieuwbare en recyclebare grondstoffen. Het betalen van een eerlijke prijs aan de boeren, de spinners, de wevers, de ververs. Gebruik maken van kleurstoffen die het milieu zo weinig mogelijk belasten, waar zo weinig mogelijk water gebruikt wordt. Uiteindelijk krijg je een product waarvan je weet dat de mensen die er aan gewerkt hebben een eerlijk loon ontvangen en het milieu goed behandeld is. Dat controleer ik door gecertificeerde (GOTS, kBA) stoffen in te kopen.

Waarom zijn organische stoffen duurder?

Omdat productie van biologische katoen arbeidsintensiever is, is het product bij aankoop duurder. Maar op lange termijn bespaar je geld door milieuschade en armoedebestrijding. Door zo’n product te kopen, help je vanuit je eigen kleine stukje van deze planeet mee aan het behouden en beter maken van een ander klein stukje van deze planeet. En hoe meer mensen daar bij stil staan, in de aankoop van al hun producten, hoe groter het effect zal gaan worden. Uiteindelijk bepalen wij als consumenten met elke cent die we uitgeven in wat voor soort wereld we willen leven.


Waar haalt Cas&Nina haar stofjes?
Stofjes zoeken het blijft een heel avontuur. Urenlang zit ik soms achter mijn PC op zoek naar leuke, originele en vooral Biologische stofjes.
Ze zijn niet gemakkelijk te vinden , maar ze zijn er.. En ik zal ze allemaal vinden!




Enkele favourietjes zijn: Monaluna, Cloud9, Daisy Janie, Birch, Lillestoff, Znok, JNY en enkele van Liandlo





Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.