She wants a DULCE RUFFLE ALL THE WAY.....

05:23



Sofilantjes bracht gisteren weer een nieuw patroontje uit.
De Dulce top tuniek en dress.
En weer een zalig patroontje!

 Mijn eerste versie maakte ik uit een stofje van Kokka. (eentje dat hier al even aan het wachten was op een eindbestemming.)
Ik had net niet genoeg stof dus ik heb wat moeten puzzelen en met andere stofjes moeten spelen.
Dit patroontje is gelukkig gemaakt om te spelen met verschillende stofjes!
Lucky me!



De bedoeling was om mij volledig aan het patroon te houden en dus niet af te wijken van het origineel patroon. Dit ging heel goed tot dat Nina vroeg om duimsgaten.
Sorry Anne....




Bij nummer 2 kon ik niet stoppen met ruffelen.






 Super leuk effect en helemaal niet moeilijk. Er werd niks -met uitzondering van de lengte van de ruffles- veranderd aan het patroon.




Wil je weten hoe je volledig kan ruffelen?
Het is heel simpel.
Je neemt het volledig patroon (versie B) over.
Enkel de ruffle neem je 3 keer zo lang als het patroon zegt.

Dan zet je eerst de bovenpanden van het bovenstuk ineen.


Daarna enkel je onderpanden van het bovenstuk.

Je bovenstuk bestaat nu uit 2 delen.
Nu moet enkel de lange ruffle ertussen komen.

Rimpelen van de ruffle doe je zoals in het patroon beschreven staat.
Voor je begint te rimpelen , plooi je eerst de lange strook in de lengte dubbel. Goede kanten op elkaar. Stik de korte zijde vast. Zodat je een cirkel krijgt.

Nu kan je beginnen rimpelen.

Ik koos ervoor om mijn ruffle eerst op het bovenstuk vast te zetten. (Maar eigenlijk kan je kiezen.)

Je verdeelt nu je ruffle volledig over het bovenstuk. Goede kanten op elkaar. En dit zet je vast.
Daarna keer je het onderstuk binnenste buiten en leg je dit over je bovenstuk. Goede kanten bovenstuk en goede kanten onderstuk op elkaar. De ruffle ertussen. Zorg dat de juiste naden van boven en onderstuk op elkaar vallen.
Zet dit vast en TADAAAAAA...





Op deze geruite versie ben ik helemaal verliefd.
Het stofje is een french terry en komt van Droomstoffen.
Je kan deze ook nog in andere kleuren krijgen en ze bestaat ook in tricot.


Tot en met 23december kan je het patroon kopen voor 6.05 euro ipv 9.50 euro.

hier kan je de nederlandstalige versie vinden.





Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.