Owls in the sun!


Ik was meteen verliefd op dit stofje van TYGLYCKA.
Ik knipte ook onmiddelijk een metertje af voordat ik deze in mijn rek plaatste.
Een projectje had ik nog niet maar deze moest ik hebben!



En dan de zoektocht naar een leuk patroontje.
Omwille van tijdsgebrek. ( als mama van 2 drukke kindjes, een voltijdse job in Brussel en een webshop als bijberoep is het vaak moeilijk om nog wat tijd te vinden om net dat gene te doen dat je graag doet.. Dus ik ben vooral fan van snelle patroontjes)
De lilladress van CompagnieM maakte ik al eens een deze stond Nina wel mooi. Het patroontje gaat tot maat 2 jaar. Nina is niet zo groot maar uiteindelijk wel niet iets te groot voor dit patroontje.
Daarom namen we een 2 jaar die we dan een beetje breeder en langer maakt. Iets wat met tricot patroontjes wel vlot gaat.
En zie hier ons resultaat. Ik maakte maatje 3 jaar en kwam toe met 40cm. De rode kapmouwtje tekende ik zelf.













Ik was initieel van plan om er een ROOD WIT gestreepte strik mee in te verwerken.
Na lang en tevergeefs zoeken naar zo een gestreept stofje uiteindelijk voor een rode strik gegaan.




Maar de strik heeft de fotoshoot met Nina niet overleefd.
'Wat is dat Mama?' -met strikje in de hand- life vragend.
Dan maar zonder strik. Misschien net iets meer speel-proof!




 






Maar de strik heeft de fotoshoot met Nina niet overleefd.
'Wat is dat Mama?' -met strikje in de hand- life vragend.
Dan maar zonder strik. Misschien net iets meer speel-proof!





Tyglycka is een van mijn lievelingsmerkjes in tricotstofjes!
Met zijn 23 euro/meter valt hij al in een hogere prijsklasse.
Maar dit merkje is zeker zijn prijs waard!
Eerst en vooral en daar vergeten de meeste naar te kijken, heft dit stofje al een stofbreedte van 1m80.
De meeste tricot stofjes zitten aan 1m45.
Die extra 35cm zorgen er zelfs voor dat ik maar 50cm nodig heb  om een kaptrui maat 116 te maken.
Bij een stofbreedte van 1m45 heb ik 85cm nodig een een hele lap rest over. (Waar ik uiteindelijk nooit nog iets mee doe)

Stofje jongens steerhead van tyglycka
patroontje : sofilantjes


Niet alleen dit ook de kwaliteit is super. Pluizen heb ik nog niet meegemaakt bij deze stofjes en de kleuren blijven super mooi.

En als kers op de taart is dit ook nog eens een biologisch stofje.
Deze heft een GOTS label.

We vergelijken even.
Tricot stofje 23 euro/meter tyglycka. 50cm kaptrui : 11,5 euro
Na meerdere malen wassen nog steeds in perfecte staat.
Tricot stofje 16 euro/meter merk X 1m45 80cm kaptrui : 12,80 euro
Vaak pluizig en vaag na meerdere malen wassen.

Dus die enkele euro's meer per meter komen bij sommige stiffen echt wel voordeliger uit na het bekijken van het total plaatje! En Tyglycka is zeker zo een stofje.










4 opmerkingen:

  1. Dit is helemaal waar! Kwaliteit speelt ook een rol! En is een hele brede stof!
    Een super mooie ook trouwens! Mijn jumpsuit met korte pijpen is in aantocht! Foto komt als hij klaar is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!

    En ja, je hebt hier volledig gelijk in. Ik laat me te vaak beïnvloeden door een goedkopere prijs, met wat te snel versleten kledingstukken tot gevolg.
    Goed dat je de stofbreedte even in de kijker zet. Was me niet bijgebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als jij meteen verliefd op dat stofje, maar ik heb m nog niet verwerkt. Nu ik jouw resultaat zie, vind ik dat ik er snel werk van moet maken!
    Altijd tijd tekort :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Als je nog eens een Lila met strik maakt, kun je de strik tussen bovenstuk en rok bevestigen. Blijft hij wel zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.